tekrar bakma dürtüsü...

selfportrait / 2008

bilgi eğitim'in fotoğraf atölyelerine katıldığım dönem evde hazırladığım sayılı ödevlerden biri... daha çok tembelliğin bahanesi zamansızlık nedeniyle hemen hemen her hafta yarım saat erken gidilen okulun bahçesinde hazırlanmış ödevler var. neyse ki santral kampüsü bu konuda çok cömert davrandı. zamanla onları da burada yayınlayacağım.

niyetim fx bilgilerini de sizinle paylaşarak fikirlerinizi almak. aldığım iki aylık ders sonrası aradan geçen iki yıl boyunca elimi makineye sürmedim. şimdi öğrendiğim temel teorik bilgilerin birkaçı gözüm vizördeyken yanıp sönen ışıklarla birlikte göz kırpsa da pek oralı değil gibiyim...

bugünden baktığımda, bayıldığım -özellikle portrelerde- dramatik ışığı yanlış kullandığımı görüyorum. sol taraftaki ışığın bu kadar patlamaması gerektiğini, burnun uzerinden atlayıp hafifçe yüzün sağ tarafınını yalayıp gecen bir ışığın daha doğru olacağını... "kelebek etkisi"ydi sanırım bunun ismi.

shutter: 1/125
Aperture: f 4.0
Exposure: manuel
Focal Lenght: 105.00 mm
Flash: off
ISO speed: 400
Camera: Canon EOS 5D

16 yorum:

  1. meralcim, canon eos 5'le bunu çekebilmek nasıl bir başarı yürekten kutlarım ışık, bakış, sen ve self portre harika....

    gerçekten çok beğendim ne güzelsin ayrıca :)

    lütfen çek içinde çok büyük bir yetenek var :)kucaklar öperim tatlımm

    YanıtlaSil
  2. evet yazdıklarında haklısın sag tarafta çok karanlıkta kaldığından hiç doku alınamıyor sanki bir yarım insan gibi algılanıyor. ama detaylar ve duruşu sevdim, etkileyici

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Meral,

    cok etkili , nefis bir portre.. ama model de super!!

    YanıtlaSil
  4. Takip ediyoruz çalışmalarınızı. Ne yazıkki çoktandır fotoğraf çekimi yapamıyoruz. Demek yeniden konseptli çekimler yapılmalıymış.

    YanıtlaSil
  5. vallahi bana pek güzel geldi ama ben bu detaylardan anlamadığım için sanırım :))

    YanıtlaSil
  6. Ben bu işten anlamıyorum azizim.Bazen keşke anlasam dediğim oluyor.Ancak içimdeki ses ''sen şu tiyatroda bir yetkinleş de sonra fotoğrafını çekersin'' diyor :)
    Fotoğraf bana da gayet başarılı geldi.

    YanıtlaSil
  7. ceydacim, tesekkur ederim :) bilirsin 5D ile neler cikiyor ortaya muthis bir alet. benim amatorlugumden bu sonuclar... umarim binaz makinenin dilini cozebilirim.

    Burcucum, cok tatlisin "yarim insan" cok hosuma gitti. ısık kaynagindan bir adim geride olsam daha iyi olabilirmis...

    nevin ablacigim, cok sevgiler :)

    profesor, ilginiz icin cok tesekukr ederim... evet sizin de cekimlerinizi gorelim artik.

    Aslicim, cok tesekkurler :)

    Aysenurcum, cok haklisin... heyecanla oyunlari bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  8. cekim süper olmus ben cok begendim. bi tarafinin gölgede olmasi dahada bi hosuma gitti !!

    YanıtlaSil
  9. bende 8 haftalık bir eğitim almıştım ama hiç bişii hatırlamıyorum Meralim. bence gayet başarılı bir çalışma olmuş ama :)

    YanıtlaSil
  10. senacim, tesekkurlar,

    tibet'in annesi, aynen hic gitmemis gibiyim... tabii bu benim tembelligimden :) tesekkurler!

    YanıtlaSil
  11. Meralcim, süje güzel daha ne olsun:) Bize kursta öğretilen çok mecbur kalmadıkça İSO 100 veya en fazla 200 kullanmamız oldu:)

    YanıtlaSil
  12. aysecim, tesekkur ederim :)

    cok haklisin. yuksek asa gerektirmeyeek bir ortam ve konu ayrica. o donem yogun gren olan fotograflar çekmeyi cok istiyordum, ben de bir kac deneme yapmitim ancak kullandigim makinenin ozelliklerinden biri yuksek asa'da gren vermemesiymis :) o konuda baska seyler ogrenmem gerekiyor sanirim...

    YanıtlaSil
  13. fotoğraf çekmeyi pek çok pek çok sevsem de bir kursa gitmeden teorik dilini bilemeyeceğim hissine kapıldım Meralcim yorumları falan da okuyunca he-he!;)
    resmine hayran kaldım canımbenim![herzamanki gibi]ben bu fotoğrafın "fotoğrafçılıkla" ilgili kısmını bir kenara bırakarak direkt sanatsal yorumuna kayıyor ve diyorum ki:
    -insankızları ve oğullarının gerçekliğinin yanısıra gizledikleri pekçok karanlık yönü vardır!
    ve nedense sen hep aydınlanmış tarafından bakarsın yüzlere!

    kuca-cak dolusu sevgi ve Dostlukla Güzel Meralcim :)

    p.s.hayatımda değer verip sevdiğim dostlarımın isimleri nedense hep "meral" oluyor!tesadüfe bakar mısınız? ;)

    YanıtlaSil
  14. yesocanim, ne güzel yazmissin... bu insankizi ve ogullarinin gizledikleri karanlik yonlerini ne zaman göstereceklerini veya görebilecegimize dair dostoyevski'nin cok guzel bir tesbiti vardir -belki hatirlarsin, romanda karamazov kardeslerden henuz 20 yasindaki alyosa'ya söyletir bunu ve epey sasirtmistir beni- "insanlarin birbirini tanıması için en iyi zaman ayrılmalarına en yakın zamandır."

    love you :*

    cok sevgiler,

    YanıtlaSil
  15. Hoş bir fotoğraf, neredeyse bir demi-portrait olmuş Meralciğim. Portre çekimi ile hiç uğraşmadığım için bu konuda bilgili değilim ama yüzünün karanlıkta kalan kısmı ile çelişki oluşturacak şekilde aynı kısmın arka planında bir aydınlık var ve saçlarının gölgesi gözüküyor. Yüzünün sağ tarafında ışık daha az patlamış olsa ve sol taraf tümden karanlıkta kalsa daha iyi bir fotoğraf olurdu belki, ama dediğim gibi portre çekimini bilmiyorum, belki de yanılıyorum. Her halükarda başlangıç için çok çok iyi bir çalışma bence ve eminim kurstaki hocan da olumlu bir yorumda bulunmuştur.

    Selamlar, sevgiler,

    Müge

    YanıtlaSil
  16. müge'cigim hocam nasil bir melekti tarif edemem. kisaca yeryuzunde nadir karsilasilacak turden diyebilirim... ne kadar tambellik etsem berbat odevler gotursem de her biri uzerine uzun uzun konusur, aslinda cok daha iyisini yapabilecegime dair beni inandirirdi...

    bu arada muge'cigim sayende demi-portrait'in ne demek oldugunu ogrendim :)

    cok sevgiler,

    YanıtlaSil