gifts

yukarida gördüğünüz kitaplar günün menüsü... cok sevdigim biri getirdi bugun. kütüphanemi yedekleyen yine kendisi oldu zira bundan on yil once bir arkadaşım camera lucida'yi hediye etmisti :) hediyenin kitap hali bana kalirsa hediyenin en super hali ama itiraf etmeliyim ki yine de favorim benim icin cizilmis resimler ve fotograflar...
kitapta walter'in iki makalesinin yeni çevirileri yer alıyor. kitap bu iki makaleden olusuyor demek daha doğru olacak. "fotografin kisa tarihi" ve "teknik araçlarla yeniden üretim çağında sanat eseri"
" bir sanat eseri, ilkesel olarak, her zaman yeniden üretilebilir bir nitelik taşımıstır. insan elinden çıkmış olan şeyler her zaman başka insanlarca taklit edilebilir... bir sanat eserinin en kusursuz biçimde çoğaltılmış halinde bile bir öğe eksiktir: o sanat eserinin zaman ve uzam içindeki buradalığı, eserin meydana getirilmiş bulunduğu yerdeki biricik varlığı. sanat eserinin bu biricik varlığını belirleyen şey, onun varolduğu zaman dilimi boyunca tabi kaldiği tarihtir. bu tarihin içine, yıllar içerisinde fiziksel yapının geçirmiş olduğu değişiklikler de girer, o sanat eserine sahip olan kişilerin değişmesi de." 
-teknik araçlarla yeniden üretim çagında sanat eseri- walter benjamin

8 yorum:

  1. kitaplar her türlü güzeldir :)
    ordan kafasını uzatan kedişte nasıl tatlı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sirf kapaklari icin almak istediklerim, sarılmak istediklerim, basucu degil de uzerime örtmek istediklerim, surekli yanimda gezsin istediklerim :) keske ulasilmasi biraz daha kolay olsalar...

      Sil
  2. yine bir tesadüf. günü, bir fotografin hikayesini yazmaya calisarak gecirdikten sonra bu postu gördüm.

    'walter' hitabi da dikkatimi cekti. bir yakinligin ve sevginin ifadesi olarak mi tercih ettiniz yoksa sadece gözden kacan bir kullanim mi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hosgeldiniz melmoth, fotografi da hikayesini de gormeyi isterdim...

      ilk ismiyle hitabim gozden kacan bir sey degil bilakis benim de dikkatimi cekti ancak degistirmek istemedim. umarim rahatsiz edici gorunmemistir. sanirim noktadan sonra kucuk harfle baslamam gibi, sadece boylesi hosuma gitti. yakinlik ve sevgi kismina gelirsek, simdilik onu anlamaya calismam bile varligima buyuk bir anlam katiyor... yeni bir tesadufte karsilasmak dilegiyle :)

      Sil
  3. fotograflar ve hikayeleri, henuz cok basinda oldugum, hazirlik asamasinda bir calisma. biraz yol aldiktan sonra paylasmayi ben de isterim.

    benjamin'e gelirsek, ilk bakista yadirgamistim kullanimi ama o yadirgama zarif yanitinizla kayboldu gitti.

    benjamin, benim icin de hep önemli oldu. onun kararsizliklari, aidiyet konusundaki süpheleri, yönünü bulmakta zorlanmasi hep ilgimi cekti. düsünürken parlak tepkiler veren, yine düsünürken cok uzaklara gidebilen birinin, pratikte hareketsiz kalisini, paris'e mi, new york'a mi, yoksa kudüs'e mi gidecegini bilemeyisini kendime yakin buldum. elbette, yanitini hala bulamadigim, bir hayalci olarak yasamak mi yoksa bir toplumsal hareketin icinde mücadele etmek mi sorusunun yani ahlak - politika ikileminin, benjamin'in de acmazlarindan biri oldugunu görmek beni tekrar tekrar onu okumaya yöneltmistir.

    aslinda hepsinin ötesinde, onu gercek bir edebiyat adami oldugu icin sever ve benimserim. yazdiklarinin bir bütünsellige ulasmasina, tamamlanmasina aldirmayan, bir amac ugruna okuma yapmayan, düsüncelerini herhangi bir grubun ya da sinifin hizmetine sunmayan, devlete de topluma da mesafeli hakiki bir kültür adami olmasidir beni ona baglayan.

    benjamin'le ilgili olarak hic unutamadigim anektodlardan birisi de, türkiye'ye iletisim biliminin esaslarini anlatan, frankfurt okulunu tanitan ünsal oskay hocamizin, benjamin'in evini gezerken, masasina oturup hüngür hüngür aglamis olmasidir.

    laf lafi acti, benim yorum korsan bildiri halini aldi :) evet, bir baska tesadüfte bulusmak dilegiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. türkce'deki benjamin literatürüne bir katki niteliginde olmus bu yorum melmoth :) cok tesekkurler...

      Sil
  4. benimde alınacaklar listemde olan bir kitap hakkında bisürü bişey okudum ,mutlu oldum ... eee ne duruyorum ... sipariş versem yaa... meralcan sebep oldun :) thanks

    YanıtlaSil